نكمل
بعد الرد الماضى بدأ اعصابه تسيب ومش بعيد يكون عملها على نفسه
راح يتصيد الاخطاء الاملائية والتى لا تقع الا بسبب السرعة فى الكتابة ليس الا ودا على اساس ان الراجل علامة فى اللغة والى قدامه يعنى مش عارف يكتب وهو امر وارد بس يعنى الراجل مصمم يفضح نفسه فى كل حاجة يعنى الكلمتين الى اكلمهم عن الاخطاء الاملائية جعلنى اراجع مشاركة واحدة لامر عليها سريعا فاستخرج منها العديد من الاخطاء الاملائية والنحوية عموما لم يكن موضوعنا ولكن حتى لا يشعر هذا الجاهل بأن له قيمة
بالاضافة الى ان ردودة لا تحمل اى طابع علمى فلم يرد على المشاركة الاولى والتى نقلت فيها اقوال العلماء حتى الان بدليل واحد وانما ذهب لنقل العديد من الشبهات ومع هذا يزعم ان نقله لهذه الشبهات او سيرة الدارمى هو الدليل الذى جاء به عموما بعد الرد الى فات رجع بأربع مشاركات بنفس الطول ولكن المشاركتان الثالثة والرابعة له لم تخلو من سب النبى صلى الله عليه وسلم ولذا لم اعلق عليهما بشىء فلم يحملا جديد
ففى الرد الثالث والرابع وما تلاهما ماهو الردود كتير يا جماعة عما تحدث ؟
سأعرض لكم عينة من هذه الردود لتروا سفاهته وان الامر لم يكن بعد الا ردح وقص ولصق يعنى جابلى كلامه الى نقله قبل كدا عن احمد بن بشير ورددناه ورجع نقلى كلام عن تدليس الصحابة
وشبه ان البنى كان سباب بعد كدا كرر مشاركته الاولى الطويلة جدا دون اى تغيير يعنى عملها كوبى بيست فقط وحطها اهو عمال يرص فى مشاركات وخلاص
ونقل بعد كدا فى الرد الى بعد كدا الكوارث بتاعت التى كان يزعم انها موجوده فى كتب السنة
يعنى كلام مالهوش علاقة بالموضوع وقاله مرة قبل كدا ورجع قاله تانى رص ياعم خلى الخرفان تفرح وتنبسط
عموما يا أخوة دعونا نرى المشاركتين الاولى والثانية وهاتين المشاركتين هما ما علقت عليهما فيما بعد اما باقى المشاركات فلم اجد بها شىء يستحق التعليق ايضا

يتبع
طبعا هو كان يطمع بقوله
قل هاتوا برهانكم ان كنتم صادقون
وان هذان لساحران
انى اقوال له صادقين عشان يدخل فى شبهه اخرى
والله مش عارف يعنى مفيش راجل منهم يفتح شبهه ويسد فيها هى بس دون المحاولة ان يتطرق لغيرها ؟
وعلى فكرة هو يا جماعة التطرق للمسيحيات مش ممنوع سموحوا بيه دلوقتى وهو فاكر انه رد على كدا بالكلام الى نقله عن بولس ال وبيقول بولس انكره تب اصبر يامولكا عشان انت مصمم تفضح نفسك اسلاميات ونصرانيات