لا تترنح وتعول على صفحة التعليقات ولا تنسى وعدك بالبقاء تحت اى ظرف ، ثم أنك لست ملزم بصفحة التعليقات وما يقال فيها هذا إن كنت تدرى بامور الحورات يا عزيزى ،

وحيث انك دارس فقد كان السؤال موجها اليك غير مبهم يطالبك فيه محاورك بلفظ صريح قال فيه المسيح انا الله أو أعبدونى ، فكيف لك تستدل لاهوتيا وهذه مرحلة تاتى بعد أن تجيبه بأن النص موجود او غير موجود ...


اهيه
صدقنى مستنيك تتكلم فيها وبقولك راجع كلامك اللى هتكتبه حواليها قبل ما تكسف نفسك ، نصيحة !


لعلم حضرتك انا دارس و الدارس بيستعين بالأبحاث كلها

و استاذ فادى اللى بتتكلم عليه حضرتك يرجى احترامه و مناداته باسمه
اما عن النقل فهو نفسه ناقل من علماء لغه
الدارس بيقتبس وبيجبلنا الشواهد مش بينقل حرفيا تحب اجيبلك الكلام ده حرفيا ،

مش موضوعنا صدقنى انا برجع عن أى اساءة ظنتها منى لأنه واضح أنك انسان محترم واعذرنى على الطريقة لو كانت مش عجباك انما كانت الوحيدة للرد على صاحبك باسلوبه الهزلى وقد هرب ....


ارجوا من المشرفين يشوفوا ده كمان

و الا اعذرونى هتوقف عن النقاش و ده مش لهزيمه و لكنه لا يمكننى الحوار بهذا الأسلوب
لا تتحجج مهما كانت الظروف حيث انك فى مقام دفاع عن عقيدتك ، ولا تنسى أوامر ربك المباشرة " باركوا لاعنيكم واحبو مبغضيكم " ولا لعنا والله ولا بغضنا ولا تنسى ايضا " اجيبوا كل من يسالونكم عن سبب الرجاء " فلا تتحجج وخيب ظننا فى البقاء !

دعك من التعليقات ان كانت لا تروقك فلست ملزما بها أما ان تاخذها زريعة للتوقف عن النقاش صدقنى هذا ما نعرفه ...


انا لم افرد لردك السابق التفنيد الكامل والا ففيه من المغالطات ما لا حصر له ولكنى اردت أن يستمتع المتابع للحوار دون حرقه فما رايته إنما تعليق لا يتعدى سطر فى كتاب يمكننى تاليفه فى الرد على مأ أتيت به ....


أخيرا أسحب أى إساءة قد وجهتها لك بظنك وارجع عنها تحسبا لإستمرار الحوار ....