 |
-
سرايا الملتقى
رقم العضوية : 3030
تاريخ التسجيل : 6 - 12 - 2010
الدين : الإسلام
الجنـس : ذكر
المشاركات : 4,677
- شكراً و أعجبني للمشاركة

- شكراً
- مرة 0
- مشكور
- مرة 7
- اعجبه
- مرة 1
- مُعجبه
- مرة 10
التقييم : 32
معدل تقييم المستوى
: 19
وهذه المداخلة كانت قد سقطت سابقا
عن اقوال الموسوعات العالمية في المسيحية
الموسوعة البريطانية تحت اسم jesus السيد المسيح .
تاريخ ميلاده: ...من 4 إلى 6 قبل الميلاد !!!!!
حتى تاريخ الميلاديجهلونه .!!؟؟ إقتباس:
Jesus Christ
Encyclopædia Britannica Article
also called Jesus of Galilee or Jesus of Nazareth
born c. 6–4 BC, Bethlehem
died c. AD 30, Jerusalem
founder of Christianity, one of the world's largest religions, ....... الرابط
http://0-www.search.eb.com.library.u...uery=jesus&ct=
الموسوعة البريطانية
تحت عنوان
الكتاب المقدس باللغة العربية
لاتوجد أي دلائل مؤكدة على وجود ترجمة للكتاب المقدس بالعربية قبل الإسلام.
ولكنبعد وجود الكثير من اليهود والنصارى بين المسلمين تحت الحكم الإسلامي في القرنالسابع ,ظهرت الحاجة إلى وجود نسخ بالعربية .
أول واهم نسخة هي التي قامبترجمتها (سعادة بن يوسف ) 892 - 942 ميلادية.
و.....
كيف تم الإقتباس ؟
كانت بضعة اواق تخفون بعضها وتظهرون بعضها !!
Old Testament canon, ####s, and versions > ####s and versions > Versions after the 4th century > Arabic versions
Arabic versions
There is no reliable evidence of any pre-Islamic Arabic translation. Only when large Jewish and Christian communities found themselves under Muslim rule after the Arab conquests of the 7th century did the need for an Arabic vernacular Scripture arise. The first and most important was that of Sa'adia ben Joseph (892–942), made directly from Hebrew and written in Hebrew script, which became the standard version for all Jews in Muslim countries. The version also exercised its influence upon Egyptian Christians and its rendering of the Pentateuch was adapted by Abu al-Hasan to the Samaritan Torah in the 11th–12th centuries. Another Samaritan Arabic version of the Pentateuch was made by Abu Sa'id (Abu al-Barakat) in the 13th century. Among other translations from the Hebrew, that of the 10th-century Karaite Yaphith ibn 'Ali is the most noteworthy.
الرابط
http://0-www.search.eb.com.library.u.../article-73198
وَمَاقَدَرُواْ اللّهَ حَقَّ قَدْرِهِ إِذْ قَالُواْ مَا أَنزَلَ اللّهُ عَلَى بَشَرٍمِّن شَيْءٍ قُلْ مَنْ أَنزَلَ الْكِتَابَ الَّذِي جَاء بِهِ مُوسَى نُوراً وَهُدًىلِّلنَّاسِ تَجْعَلُونَهُ قَرَاطِيسَ تُبْدُونَهَا وَتُخْفُونَ كَثِيراًوَعُلِّمْتُم مَّا لَمْ تَعْلَمُواْ أَنتُمْ وَلاَ آبَاؤُكُمْ قُلِ اللّهُ ثُمَّذَرْهُمْ فِي خَوْضِهِمْ يَلْعَبُونَ [الأنعام : 91]
الموسوعة البريطانية
تحت عنوان
العهد الجديد-أناجيل العين الواحدة- الإنجيل وفقا" لمرقس. ( إنجيل مرقس) .
New Testament literature > The Synoptic Gospels > The Gospel According to Mark: background and overview
The Gospel According to Mark: background and overview
The Gospel According to Mark is the second in canonical order of the Gospels and is both the earliest gospel that survived and the shortest.
Though the author of Mark is probably unknown, authority is traditionally derived from a supposed connection with the Apostle Peter, who had transmitted the traditions before his martyr death under Nero's persecution (c. 64–65). Papias, a 2nd-century bishop in Asia Minor, is quoted as saying that Mark had been Peter's amanuensis (secretary) who wrote as he remembered (after Peter's death),
Attempts have been made to identify Mark as the John Mark mentioned in Acts 12 or as the disciple who fled naked in the garden (Mark 14). A reference to "my son, Mark," in I Peter is part of the same tradition by which Mark was related to Peter; thus the Evangelist's apostolic guarantor was Peter.
إنجيل مرقس هو الثاني في ترتيب أناجيل العهد الجديدوهوأقدم إنجيل تم الحصول عليه( كتبت له النجاة ) و أقصرالأناجيل.
من المحتمل أن كاتب إنجيل مرقس مجهول ( غيرمعروف !) , ولكن قانونية (حجية) تعاليمه ( نواميسه) تنبع من العلاقة المفترضة بين "مرقس" و"بطرس" (بطرس الرسول- تلميذ السيد المسيح ) , الذي نقل له التعاليم قبلاستشهاده في الاضطهاد النيروني ما بين 64-65 ميلادية.
بابياس أسقف اسيا الصغرىفي القرن الثاني الميلادي يقول أن مارك هو سكرتير بطرس الذي كتب ماتذكرته بعد موتبطرس.
المحاولات بذلت لتعريف مرقس على أنه ( يوحنا مرقس ) الذيذكر في أعمال الرسل الإصحاح 12 أو الحواري الذي جرى عاريا" في الحديقة ( مرقس 14 ).في رسالة بطرس الأولى اللقب ( ابني أو مرقس ) هو جزء من نفس النقاط التيتربط بين مرقس و بطرس , لذلك الضامن ( الكفيل) لمرقس هو بطرس الرسول الإنجيلي .!
------------------
مصدر أخر من نفس الموسوعة البريطانية تحت اسم
الإنجيل وفقا" لمرقس
الذي سمى أيضا" الإنجيل المقدس ليسوع ( عيسى ) المسيحوفقا" للقديس مرقس.
The Gospel According to Mark
also called The Holy Gospel Of Jesus Christ According To St. Mark,
..It is attributed to John Mark (Acts 12:12; 15:37), an associate of Paul and a
disciple of Peter, whose teachings the Gospel may reflect. It is the shortest and the earliest of the four Gospels, presumably written during the decade preceding the destruction of Jerusalem in AD 70. Most scholars agree that it was used by Matthew and Luke in composing their accounts; more than 90 percent of the ####### of Mark's Gospel appears in Matthew's, and more than 50 percent in the Gospel of Luke.
يعود إلى ( يوحنامرقس ) ( أعمال الرسل 12:12 و 15 : 37 ) , مساعد بولس و حواري بطرس ,الذيتعاليمه الإنجيلية تنعكس عليه.. إنه الأقصر والأقدم بين الأربع أناجيل ,يفترض أنه كتب وقت سقوط أورشليم سنة 70 ميلادية.
غالبيةالعلماء يوافقون أنه ( إنجيل مرقس ) قد تم استخدامه بواسطة "متى" و "لوقا" لعملأناجيلهم.: أكثر من 90 بالمائة من محتويات إنجيل "مرقس" تظهر في إنجيل "متى" ,وأكثر من 50 بالمائة تظهر في إنجيل "لوقا".
من الكاتب ؟ أين الوحي ؟ أين شهادة العين ؟ أين كتابات الحواريين؟
الرابط
http://0-www.search.eb.com.library.u...0to%20Mark&ct=
و
http://0-www.search.eb.com.library.u...0to%20Mark&ct=
إنجيل "متى"
New Testament literature > The Synoptic Gospels > The Gospel According to Matthew
The Gospel According to Matthew
Matthew is the first in order of the four canonical Gospels
Matthew used almost all of Mark, upon which it is to a large extent structured, some material peculiar only to Matthew.
This Gospel expands and enhances the stark description of Jesus from Mark. The fall of Jerusalem (AD 70) had occurred, and this dates Matthew later than Mark, c. 70–80.
Although there is a Matthew named among the various lists of Jesus' disciples, more telling is the fact that the name of Levi, the tax collector who in Mark became a follower of Jesus, in Matthew is changed to Matthew. It would appear from this that Matthew was claiming apostolic authority for his Gospel through this device but that the writer of Matthew is probably anonymous
إنجيل "متى" هو اول إنجيل من الأربعأناجيل القانونية.
" متى" استخدم تقريبا" كل إنجيل مرقسوبعض المواد ( مذكرات....) التي انفرد هو باستخدامها للكتابة.
كتب هذا الإنجيلبعد سقوط أورشليم , لذلك هو متأخر عن إنجيل مرقس و كتب مابين 70 إلى 80ميلادية.
بالرغم من أن الإسم " متى " كان من بين اسماء حواري السيد المسيح ,الذي يعود على جامع الضرائب الذي كان اسمه ليفي في إنجيل مرقس وأصبح تابعا" للسيدالمسيح , في إنجيل متى تغير الإسم إلى متى . هذا يظهر أن يظهر أن متى كان يعطيلنفسه قانونية لإصدار الإنجيل عن طريق هذا الأعلان!!.ولكن كاتبإنجيل "متى" مجهول على الأرجح.
الرابط
http://0-www.search.eb.com.library.u...%20Matthew&ct=
إنجيل "لوقا"
إقتباس:
The Gospel According to Luke
Luke is the third in order of the canonical gospels, which, together with Acts, its continuation, is dedicated by Luke to the same patron, "most excellent" Theophilus. Theophilus may have been a Roman called by a title of high degree because he is an official or out of respect; or he may have been an exemplification of the Gentile Christian addressees of the Lucan Gospel.
إنجيل "لوقا" هو الثالث في ترتيبالأناجيل القانونية الأربعة , وهو متصل مع سفر "أعمال الرسل" وموجه من "لوقا" لنفسالشخص "ثاوفيلوس".
" ثاوفيلوس" هذا ربما يكونشخص رومانييخاطبه لوقا بدرجة من الإحترام أو هو مثال للمسيحي المهذب الذي يوجه له لوقا إنجيله .
Luke is called the "historical" Gospel. Historically reliable information cannot be expected, however, because Luke's sources were not historical; they rather were embedded in tradition and proclamation.
إنجيل "لوقا"يسمى “إنجيل التاريخ" .تاريخيا" المعلومات الموثقة لا يمكن الحصولعليها منه , لأن مصادر "لوقا" لم تكن غير تاريخية, بل كانت تعتمد على التقاليد و الأخبار المنقولة .!!
The sources of the Gospel are arranged in the service of its theological thrust with definite periodization of the
narrative. Approximately one-third of Luke is from Mark (about 60 percent of Mark); 20 percent of Luke is derived from Q (sometimes arranged with parts of L). Almost 50 percent is from Luke's special source (L)
مصدر الإنجيل تقريبا"ثلث إنجيل "لوقا" مقتبس من إنجيل "مرقس",20 في المائة من مصادرأخرى مشتركة مع "متى" (المصدر Q ) و حوالي 50 بالمائة من مصادر منفصلة.
The author has been identified with Luke, "the beloved physician," Paul's companion on his journeys,.
There is no Papias fragment concerning Luke, and only late-2nd-century traditions claim (somewhat ambiguously) that Paul was the guarantor of Luke's Gospel traditions.
الكاتب تم تعريفه ب لوقا – " الطبيب الحبيب" , مرافق "بولس" في رحلاته .
لا توجد قصاصات لبابياس بشأن "لوقا". ( بابياس كان في القرن الثانيالميلادي), ولكن في أوخر القرن الثاني الميلادي ,صرحت التعاليم (بطريقة مبهمة ) أن "بولس" هو الضامن ( الكفيل) لتعاليم إنجيل "لوقا".
Luke can be dated c. 80. There is no conjecture about its place of writing, except that it probably was outside of Palestine because the writer had no accurate idea of its geography.
إنجيل "لوقا" يعود تاريخ كتابته لسنة 80بعد الميلاد. ولا دلائل على مكان كتابته إلا أنه من المحتمل أن تكون كتابته تمتخارج فلسطين وذلكلعدم دقة معلومات الكاتب الخاصة بجغرافيةالمنطقة.!!
أين الوحي و المعلومات التاريخيةو الجغرافية خطأ ؟
من هو لوقا و من ثاويفيليس ؟
لماذا يقتبس لوقا من مرقسالذي لم يكن من الحواريين ؟
الرابط
http://0-www.search.eb.com.library.u...0to%20Luke&ct=
إنجيل يوحنا حسب الموسوعة البريطانية
Gospel According to John
fourth of the four New Testament narratives recounting the life and death of Jesus Christ
;
الرابع بين ترتيب قصص العهد الجديدالتيتبين حياة و موت السيد المسيح.
Although the Gospel is ostensibly written by John, “the beloved disciple” of Jesus, there has been considerable discussion of the actual identity of the author. The language of the Gospel and its well-developed theology suggest that the author may have lived later than John and based his writing on John's teachings and testimonies. Moreover, the facts that several episodes in the life of Jesus are recounted out of sequence with the Synoptics and the final chapter appears to be a later addition suggest that the #### may be a composite. The Gospel's place and date of composition are also uncertain; many scholars suggest that it was written at Ephesus, in Asia Minor, in about AD 100 for the purpose of communicating the truths about Christ to Christians of Hellenistic background.
بالرغم من أن ظاهر الإنجيل يبين أنه كتببواسطة " يوحنا " الحواري الحبيب للسيد المسيح , لكن هناك الكثير من الجدل حولشخصية الكاتب .
لغة الإنجيل وصيغته اللاهوتية تبين أنالكاتبربما عاش في فترة حديثة عن "يوحنا"واعتمدت كتابته على تعاليم و شهادة "يوحنا".
بالإضافة إلى, كثير من الفصول عن حياة السيد المسيح تم إعادة سردهابترتيب مختلف عن باقي الأناجيل المتناظرة ( متى- مرقس- لوقا)والفصل الأخير يبدو وكأنه إضافة لاحقةتظهر إحتمالية أن يكون النصالخاص بالإنجيل مركب.
مكان كتابة الإنجيل وتاريخ الكتابةكذلك غير معلومان , الكثير من العلماء يعتقدون أنه كتب في "أفسس" في أسياالصغرى , تقريبا" عام 100 ميلادية وذلك لمحاولة الربط بين حقائق السيد المسيح وخلفية الحضارة الأغريقية.
الرابط
http://0-www.search.eb.com.library.u...rticle-9043823
لا تعليق ...
........
نفس الموضوع من موسوعة كولومبيا
John, Gospel according to Saint, fourth book of the New Testament. This account of Jesus' life is clearly set off from the other three Gospels (see Synoptic Gospels Synoptic Gospels (sĭnŏp`tĭk) [Gr. synopsis=view together], the first three Gospels ( Matthew , Mark , and Luke ), considered as a unit. . الرابع بين الأناجيل
The traditional date of composition is c.A.D. 100; according to 20th-century scholarship it was composed probably between A.D. 95 and 115. Writers of the late 2d cent. ascribed the work to John, son of Zebedee, who according to tradition lived in Ephesus. However, it is unlikely that this John was the author. Most modern scholars agree that a brief passage in chapters 7 and 8 was not part of the Gospel as originally composed; otherwise the book is usually considered to have been written almost exactly as it stands. .
يعتقد انه تمت كتابته ما بين 95 و 115ميلادية
كان يعتقد أنه كتبه يوحنا ابن زيبدي , ولكن أغلب العلماء يعتقدون أنالكاتب ليس هو يوحنا ( الحواري الحبيب ).
أغلب العلماء المعاصرين يعتقدون أنالإصحاحات 7 و 8 ليسا من الإنجيل بل هي اضافات لاحقة.
الرابط
http://columbia.thefreedictionary.co...rding+to+Saint
لا تعليق .....
بولسحسب الموسوعة البريطانية
There are no reliable sources for Paul's life outside the New Testament. The primary source is his own letters. Of these, Romans, I and II Corinthians, and Galatians are indisputably genuine. Most scholars also accept Philippians, I Thessalonians, and Philemon.Opinion is divided about Ephesians, Colossians, and II Thessalonians.The Pastoral Letters (I and II Timothy and Titus) are held by many scholars to have been written considerably later than the time of Paul.The story of Paul's conversion and missionary career is given in Acts, probably written many years after his death. Some sections dealing with sea journeys may be derived from the diary of a companion of Paul. Traditionally this was thought to be Luke, the evangelist and author of Acts, a view still held by a number of scholars. For further information on the sources for Paul's life,
لا توجد مصادر عنحياة "بولس" غير للعهد الجديد.
المصدر الرئيسي هو رسائله لرومية والأولىو الثانية لكورينثوس و إلى غلاطية هما في الواقع حقيقيين.
أغلب العلماء أيضا"يتقبلون الرسالة إلى فيليبي و تسالو###ي الأولى و الرسالة إلى فيلمون.
تنقسمالأراء حول الرسالة إلى افسس و تسالو###ي الثانية و كولسي.
الرسالة الأولى و الثانية إلى تيموثي و تيطس , يعتقد الكثير من العلماءأنهم كتبوا بعد وقت بولس .
قصة تحول بولس و عملهبالتبشير كتبت بأعمال الرسل ,ربما بعد سنوات من موته.
العنوان
http://0-www.search.eb.com.library.u.../article-16092
لاتعليق........
|
 |
المفضلات